Profiel

Food & Beverage

Ambities

The Shift helpt leden gebruik maken van het globaal kader van de UN Sustainable Development Goals om hun maatschappelijke ambities in kaart te brengen.

3. Good health

PepsiCo vindt het belangrijk om een bijdrage te leveren aan een verantwoord voedingspatroon bij de consument. Dit doet PepsiCo door met huidige en nieuwe producten in te spelen op belangrijke gezondheidstrends zoals zout- en suikerverlaging, vetverlaging en een verantwoorde vetzuursamenstelling.  “Sinds 2011 bevatten al onze Lay's chips, Duyvis pinda's en Duyvis Crac-a-Nut 25% minder zout”.  “We streven naar zo min mogelijk hulpstoffen in onze producten. Wat we niet nodig hebben, voegen we niet toe. Zo bevatten veel van onze producten geen kunstmatige kleurstoffen, of conserveermiddelen. Een volgende stap is het niet meer toevoegen van smaakversterkers. Voor de meeste Lay's producten is dit sinds 2013 het geval”.

12. Responsible consumption and production

Wij werken continu aan het verduurzamen van onze processen en productie. Dit doen wij bijvoorbeeld door water- en energieverbruik te verminderen en minder afval te produceren. Ook werken we continu aan efficiëntere transportmethoden met minder CO2-uitstoot.